Encara no sabem com seran els esdeveniments després del COVID, el que sí sabem és que, a curt i mitjà termini, els virtuals guanyaran un gran protagonisme. En aquest article te’n parlem més.

La COVID-19, i la situació que se n’ha derivat, ha fet que moltes empreses cancel·lessin les seves reunions corporatives, conferències, presentacions, etc. I el mateix ha passat en l’àmbit privat, on s’han suspès o cancel·lat molts casaments. Però existeix una altra manera de fer les coses, els esdeveniments virtuals.

Encara que no són una novetat, en temps de canvi com els que vivim, s’han convertit en la solució que ens permet seguir endavant amb les nostres vides i, en el cas de les organitzacions, garantir que la informació corporativa segueixi fluent, tant envers els treballadors, com els clients, stakeholders i el públic en general. En vols saber més? Continua llegint!

De què parlem quan parlem d’esdeveniments online?

Arranquem aquest article deixant clars alguns conceptes. Podem definir un esdeveniment virtual o online com aquell en què els amfitrions i els convidats o participants es relacionen mitjançant una plataforma virtual. Els seus formats són nombrosos i molt variats, des de videoconferències, webinars, tallers, demostracions o presentacions de productes, entrevistes, sessions de preguntes i respostes… fins a congressos o fires online.

Les plataformes d’streaming, d’altra banda, són aquelles que ens permeten retransmetre un esdeveniment en temps real des d’on es produeix. Ens estem referint a YouTube Live, Facebook Live o Twitch, per nombrar-ne només algunes de les disponibles al mercat.

Quins avantatges t’ofereix organitzar esdeveniments virtuals?

Doncs molts i, el més important: van molt més enllà dels relacionats amb l’actual situació de pandèmia i distanciament social que estem vivint. Per això, la seva penetració ha anat creixent de forma gradual en els últims anys.

Per començar, els esdeveniments online són molt versàtils, ja que et permeten decidir si vols retransmetre el teu esdeveniment només per a una audiència interna (treballadors, clients, accionistes…) o en obert per a tothom. A més, gràcies als subtítols, evites les barreres idiomàtiques i, com que es pot enregistrar, el podràs difondre també un cop hagi finalitzat i utilitzar-lo en d’altres campanyes.

D’altra banda, aquests tipus d’esdeveniments són més assequibles que els presencials, ja que els costos de producció són menors, i eliminen les barreres geogràfiques, podent arribar a un públic més gran. En aquest sentit, a més, com evitem els desplaçaments, l’assistència creix.

De la mateixa manera, optar per retransmetre el teu esdeveniment el permetrà incrementar la teva llista de contactes i, gràcies a la interacció immediata, milloraràs l’engagement de les teves audiències. Sense oblidar que la majoria de plataformes d’streaming et faciliten innombrables dades que et permetran mesurar el ROI del teu esdeveniment.

Què he de tenir en compte per organitzar un esdeveniment virtual?

Tot i que l’organització d’un esdeveniment virtual pot semblar més senzilla, en cap cas es pot deixar a la improvisació. Comptar amb una bona planificació segueix sent imprescindible. Una planificació que inclogui els objectius, l’audiència, el format, les eines, els recursos, el pressupost, etc. Entre els aspectes que has de tenir en compte, si vols garantir l’èxit del teu esdeveniment, destaquen:

  • Comptar amb una connexió a Internet de qualitat (i un pla de contingència per si falla). Sense ella, no hi ha streaming que valgui.
  • Conèixer on es troba la teva audiència, en quin fus horari, de quines possibilitats de connexió disposa o quin és el seu idioma és tan vital per a un esdeveniment online com identificar els seus interessos.
  • Planificar la difusió de l’esdeveniment, tant abans, com després i durant  l’esdeveniment. En aquest sentit, les xarxes socials seran clau.
  • Sorprendre a convidats i participants introduint creativitats audiovisuals como animacions Motion Graphics, vídeos introductoris, cortinetes, etc. L’objectiu és fer que l’esdeveniment els resulti molt més interessant.
  • Cuidar el set per a que sigui visualment atractiu per a l’espectador. En aquest sentit, jugaran un paper molt important tant l’atrezzo com la il·luminació.
  • Triar un proveïdor 360° que s’encarregui tant dels aspectes tècnics com dels creatius.

Kamal Events hem creat un nou servei de realització i creació audiovisual per a retransmissions en streaming que et permetrà dur a terme retransmissions en directe a través de plataformes d’streaming amb qualitat professional i realització audiovisual.

Ofereix a les teves audiències esdeveniments online atractius i eficients amb multicàmera i so d’alta qualitat i la possibilitat d’afegir un set personalitzat i diferents continguts audiovisuals. No dubtis a contactar amb nosaltres si necessites més informació!

Lo sentimos, no hemos podido encontrar la página.

Com organitzar esdeveniments online avui